sunnuntai 15. lokakuuta 2017

Jumalan tutkimattomat tiet

"Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: 'Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta'? Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Minä olen iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton." Jes. 40:27-28

"Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra,
joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama." Jes. 41:4

"Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut, että olisimme sen tienneet, ja edeltäpäin, niin että voisimme sanoa: 'Hän oli oikeassa'? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan. Minä ensimmäisenä sanon Siionille: 'Katso, katso, siinä ne ovat!' ja annan Jerusalemille ilontuojan." Jes. 41:26-27


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti