torstai 5. lokakuuta 2017

Siunauksen alla

"Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
"Kun he näin siunaavat Israelin minun nimeeni, minä annan sille siunaukseni."
4 Moos. 6:24-27 (-92 käännös)


"...Herran siunaus on kuin verkko, joka heitetään suojaksi Jumalan omien ylle. Sen verkon läpi ei pääse mikään Taivaallisen Isän tietämättä ja sallimatta..." Juha Vähsarja/Joka päivä Jumalan kämmenellä


Mietin aamulla, mitä on siunaus? Kuin "tilauksesta" oli lukemassani Vähäsarjan kirjassakin tekstiä siitä, jota pätkä tuossa yllä. Jatkoin vielä hieman omiakin mietintöjäni: Jokainen meistä varmaan haluaisi olla siunattu. Toisista sanotaankin, että on ollut siunausta... (jos on vaikka rikas tai jotenkin menestynyt näkyvällä tavalla). Entä sitten me, jotka saatamme kokea, ettei meillä ole... ainakaan samalla tavoin, kuin mitä se usein käsitetään? Varmaa ainakin on, ettei sitä siunausta voi kukaan itse ottaa. Etsin  kohtia*, joissa sana siunaus esiintyy eri muodoissaan. Usein siunaukseen liittyikin silmin nähtävää menestystä. Mutta Jumala voi siunata erilaisin tavoin. Tässä on  erilainen:

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa" Ef. 1:3




Kohtia siunauksesta. Koivuniemen Raamattuhaku.
**(koko luvun voit nähdä tästä: Efesolaiskirje luku 1 ).



Siunatkoon sinua Herramme tänään,
sillä mitä sinä tarvitset!

2 kommenttia:

  1. Siunausta Herralta aina tarvitsemme...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä näin on, ja joskus sitä oikein osaa kaivatakin! Toisinaan ei koko asiaan kiinnitä huomiota lainkaan...

      Poista