torstai 2. marraskuuta 2017

Milloin me näimme Sinut...

"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä;
minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda;
minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut;
minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa;
minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni."
Matt. 25:35-36

"Niin Kunigas vastaa ja sanoo heille:

'Totisesti minä sanon teille:
kaikki, mitä olette tehneet
yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni,
sen te olette tehneet minulle."
Matt. 25:40

Kunpa se ei jäisi tekemättä! Ei pitäisi sitä yhtäkään saatua "leiviskää" jättää tässäkään kohden käyttämättä. Ei minkään "tekosyyn" tähden... Niitähän on minulla vaikka kuinka: en nyt jouda, ei ole rahaa tarpeeksi, en osaa, en tykkää tästä tavasta auttaa...  jne. Ja sitten se  jääkin vallan tekemättä. Kunpa vain ei havaittaisi minun jättäneen tekemättä sen kaiken itse Herralle.... Sellaisella oli vakavat seuraukset.

Näistä kaikista voi lukea Matteuksen luvusta 25.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti