sunnuntai 5. marraskuuta 2017

Levottomana

Herättyäni olivat ajatukseni jotenkin levottomat. Niihin mietteisiini tuli mieleeni tämä jae:

"Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton?
Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta." Ps 42:6


Ylösnoustuani silmäilin psalmeja hakeakseni tuota jaetta. Sitä etsiessäni huomioni kiinnittyi näihinkin:

"Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa." Ps 18:7

"...elpyköön teidän sydämenne, teidän, jotka etsitte Jumalaa. Sillä Herra kuulee köyhiä eikä halveksi vankejansa." Ps 69:33-34

"Sillä tämä on Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti." Ps 48:15


Psalmissa 18 oli ennen kirjoittamaani jaetta 7, yhtymäkohtaa  tuohon ylle kirjoittamaani psalmin 48 jakeeseen: "Kuoleman paulat piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut. Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut." Ps 18:5-6

Hän johdattaa loppuun asti!       





4 kommenttia:

  1. Nämä ovat hyviä jakeita. Monenlaista murehtimista ja levottomuutta on ollut täälläkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus semmoiset ajatukset mullakin hyökkää kimppuun jo heti herättyä. Ei välttämättä mitään kovin isoa, mutta se voi vetää silti mielen matalaksi heti aamusta ja tulee kyllä tarve etsiä jotain rohkaisua.

      Poista
  2. Kiitos näistä jakeista, nyt on raskas aika mulla, nämä auttavat. Vinkkaan sinullekin uuden blogini, jossa pohdin elämää kristittynä.
    http://syvyydesta.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun kerroit, että niistä on ollut hyötyä. Ja kiitti kun laitoit vinkin uudesta blogistasi:) Tutustunkin siihen, kun on sopivan rauhallinen hetki, että saa rauhassa paneutua.

      Poista