perjantai 24. marraskuuta 2017

Uupuneelle

Kun tuntee itsensä uupuneeksi ja väsyneeksi, ihmettelee, kuinka jaksaa koko matkan perille asti. Silloin kaipaa lohduttavaa ja rohkaisevaa virvoituksen sanaa.

"Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, 
niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; 
hän herättää aamu aamulta,
 herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla."
 Jes. 50:4




"Kuka teistä pelkää Herraa ja kuulee hänen palvelijansa ääntä?
 Joka vaeltaa pimeydessä ja valoa vailla,  
se luottakoon Herran nimeen ja turvautukoon Jumalaansa." 
Jes. 50:10

Hän taitaa sanallaan virvoittaa väsynyttä. Hän herättää joka aamu, myös kuulemaan opetuslapsen tavalla. Pimeässä, valoa vailla, on luotettava luotettavaan, turvauduttava Häneen, jolla on kaikki valta - tänäänkin. Onpa päivämme millainen tahansa.

---

Tuolla ylläolevassa kuvassa, sen keskellä, lepäilee tämä hirvi.




4 kommenttia:

  1. Kaunis tuo lumikuva...täällä suli lumet samantien... Hirvikin lepäilee siellä niin turvallisesti...niinkuin mekin saamme levätä Jumalan huolenpidossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Täällä on hiukan lunta, mutta tänään on tullut vähän jäistä sadetta ja muutama lumihiutalekin, joten en tiedä, mihin suuntaan on lumet menossa.

      Poista
  2. Jumalan sana kyllä virvoittaa väsynyttä. Itse olen ollut aika väsynyt ja odotan vain joulua, vaikka en kyllä senkään eteen jaksa paljoa tehdä. Harmillisesti blogien seuraaminen on jäänyt nyt vähemmälle, paitsi kirjablogeja olen enemmän seurannut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika vähiin varmaan jää minunkin tekemiseni joulun eteen. En ole milloinkaan ollut sitä "sen seitsemää sorttia" -tyyppi. Tulee se silti. Olin ilahtunut, kun sain tuttavilta monta pötköä valmista perunasosetta...

      Poista