perjantai 16. helmikuuta 2018

Rohkaiseva jae

"Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat. Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala." Jes. 45:2-3




Herra, sinä tiedät, että kiusaaja pelottelee minua jatkuvasti, huutelee tai kuiskuttelee korviini pelottavia asioita, joista useat ovat vieläpä täysin valhetta. Auta minua kuuntelemaan sinun rohkaisevaa ääntäsi ja katsomaan sinuun,  ja  samalla sulkemaan korvani ja silmäni vihollisen juonilta.

---

Minua itseäni rohkaisi tänä aamuna tuo yllä oleva jakeenkohta. Sen tosin luin Suomen Raamattuopiston päivän sanasta uudempana käännöksenä. Siihen liitetty tekstikin oli hyvä. (Kyseinen teksti tänään, muulloin joku muu.)


4 kommenttia:

  1. Kumpa voisimmekin katsoa vain Häneen, kun pelko ja huolet täyttävät sydämemme...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On aikoja jolloin se ei tunnu onnistuvan millään... Sitäkin kivemmalta tuntuu, kun joskus joihinkin pelottaviin ajatuksiin saa jonkun jakeen, joka sillä kertaa rohkaisee ja saa katseen kääntymään valoisamapaan, edes sinä hetkenä.

      Poista
  2. Voi kiitos tästä! Tämä jae ja kirjoitus oli juuri tänään ajankohtainen ja ihanan rohkaiseva!! Itsekin olen pitkästä aikaa saanut rohkaisua Jumalalta ja alkanut nähdä valoa tunnelin päässä :) Jaoin siitä blogissani jotain.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, käynkin katsomassa:) Minulla meinasi tänä aamuna kääntyä taas synkille mietteille, mutta onneksi tulin lukeneeksi tuon jakeen. Se jotenkin käänsi huomiotani pois omista synkistä mietteistä. Vaikka yritteleehän ne aina päivän mittaan tietysti palaillakin... mutta ihan kohtuullisen hyvillä mielin tällä hetkellä ollaan.

      Poista